Subject: FW: Kodukohvikute päevad Hiiumaal 01.-03.08.2024 liikluskorraldus / riigitee 12163 Reigi küla tee
From: "Marika Koppel" <[email-masked]>
To: "info transpordiamet" <[email-masked]>
Date: Wed, 24 Jul 2024 16:29:00 +0300

Tere,

Palun registreerida Deltas ja täitmiseks Marika Koppel.

Parimat

Marika Koppel

Korrashoiuprojektijuht
Lääne osakond / Korrashoiu ja liikluskorralduse üksus
Teehoiuteenistus
+372 5272923
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Joanna Elisabeth Viik <[email-masked]>
Sent: Wednesday, July 24, 2024 12:04 PM
To: Marika Koppel <[email-masked]>
Subject: Vs: Kodukohvikute päevad Hiiumaal 01.-03.08.2024 liikluskorraldus / 
riigitee 12163 Reigi küla tee

Tere!

Esitan liikluskorralduse muutmise taotluse sündmuse Kodukohvikute päevad 
Hiiumaal 01.-03.08.2024 raames.

Lisatud on ka avaliku ürituse taotlus ning osalevate kodukohvikute 
andmetabel.

Lugupidamisega

Joanna Elisabeth Viik

Sihtasutus Hiiumaa Arenduskeskus

sihtkoha turunduse ja arenduse koordinaator

+372 5343 4544

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.hiiumaaarenduskeskus.ee <http://www.hiiumaaarenduskeskus.ee/>

www.hiiumaa.ee <http://www.hiiumaa.ee/>

Saatja: Marika Koppel <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: kolmapäev, 24. juuli 2024 11:21
Adressaat: Joanna Elisabeth Viik <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Kodukohvikute päevad Hiiumaal 01.-03.08.2024 liikluskorraldus / 
riigitee 12163 Reigi küla tee

Tere,

Oleme nüüd enam-vähem kõik asjad üle käinud, liikluskorralduse paika saanud, 
nüüd ootan taotlust, et asi ametlikult ära vormistada!

Tervitades

Marika Koppel

Korrashoiuprojektijuht
Lääne osakond / Korrashoiu ja liikluskorralduse üksus
Teehoiuteenistus
+372 5272923
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Joanna Elisabeth Viik <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 23, 2024 9:48 AM
To: Marika Koppel <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Moonika Raudsepp 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Kodukohvikute päevad Hiiumaal 01.-03.08.2024 liikluskorraldus / 
riigitee 12163 Reigi küla tee

Tere!

Kohvikukorraldaja selgitus järgnev:

Manuses meie kohviku parkimisskeem. Külastajate sujuvaks juhendamiseks 
kasutame kohapeal ka parkimise reguleerijat.

Lambakohvik MÄÄÄ – riigitee 12163 Reigi küla tee, teekate kitsas, mõlemale 
poole parkida ei saa, kuidas korraldajad on ettenäinud parkimist?

Lugupidamisega

Joanna Elisabeth Viik

Sihtasutus Hiiumaa Arenduskeskus

sihtkoha turunduse ja arenduse koordinaator

+372 5343 4544

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.hiiumaaarenduskeskus.ee <http://www.hiiumaaarenduskeskus.ee/>

www.hiiumaa.ee <http://www.hiiumaa.ee/>

Saatja: Marika Koppel <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: esmaspäev, 15. juuli 2024 17:14
Adressaat: Moonika Raudsepp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Joanna Elisabeth Viik 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Kodukohvikute päevad Hiiumaal 01.-03.08.2024 liikluskorraldus

Tere,

Vaatasin nimekirja üle.

Toon välja kohad, kus võib seoses parkimisega tekkida probleeme ja ürituse 
tegevusega võidakse riigiteel takistada normaalset tavaliiklust!

1.	Puulaiu kõrtsi kohvik „Meri ja maa“ – riigitee 12123 
Vaemla-Kassari-Luguse tee ääres, liikluskorraldusskeem olemas, sõidukid 
parkimisel tuleb kasutada parkijaid, kes suunavad õigesse kohta ja jälgivad, 
et parkimise keelu alasse ei pargita (pime kurv)! OK!
2.	Kassari kiigekohvik – riigitee 12124 Sääre tirbi tee ääres, kuna teekate 
laius on suhteliselt kitsas ja põõsad puud kohe teekatte servas, siis 
mõlemale poole teed parkida ei saa! Kuidas korraldaja on mõelnud parkimist?
3.	Hiiuhaldja kodukohvik – riigitee 12132 Emmaste-Tohvri tee Pärna 
ringristmiku juures, küsida kohviku omanikult, kuidas on planeeritud 
parkimine, sest ringristmiku juures parkimist lubada ei saa!
4.	Lambakohvik MÄÄÄ – riigitee 12163 Reigi küla tee, teekate kitsas, 
mõlemale poole parkida ei saa, kuidas korraldajad on ettenäinud parkimist?
5.	„Nasva küla kohvik“ – riigitee 12125 Nasva küla tee ääres, väga kitsas 
tee, teeserva parkida ei saa, eelmine aasta oli parkimisala teest kõrvale 
suunatud, puudus parklale viitav märk! OK!
6.	„Mihkli kohvik“ – riigitee 12139 Kõpu küla tee, kitsas tee, mõlemale 
poole teeäärde parkimist planeerida ei saa! Kuidas on lahendatud parkimine?
7.	„Õed“ – riigitee 83 Suuremõisa – Käina – Emmaste ääres, parkimise 
keelamine riigitee ääres! Parkimine korraldada lähedal asuval platsil. 
Liiklusskeem olemas. OK!

Sinise kirjega kohvikute korraldajatega tuleb ühendust võtta ja täpsustada 
parkimise teema, kui ei ole võimalik kuskil teest eemal parkida, siis tuleb 
ürituse ajaks muuta olemasolevat liikluskorraldust.

Liikluskorralduse muutmiseks ja üritusega seonduvate piirangute 
kehtestamiseks riigiteel peab olema ürituse korraldajal esitada ajutine 
liikluskorralduse lahendus, mille on koostanud pädev ettevõte või isik, 
kellel on majandustegevuse registris majandustegevuse teatena registreeritud 
liikluskorralduse projektide tegemine.

Hiiumaal vastava pädevusega inimene puudub, võib pöörduda liiklusskeemi 
saamiseks Karl Rütman tel. 53482315 poole, ta on Hiiumaa ürituste jaoks 
liiklusskeeme koostanud.

Ürituse korraldajatele tuleb kindlasti üle korrata, et liikluse korraldamine 
ja liikluskorraldusvahendite paigaldamine toimub nende kulul.

Parimate soovidega

Marika Koppel

Korrashoiuprojektijuht
Lääne osakond / Korrashoiu ja liikluskorralduse üksus
Teehoiuteenistus
+372 5272923
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Moonika Raudsepp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, July 15, 2024 3:36 PM
To: Joanna Elisabeth Viik <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Marika Koppel 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kodukohvikute päevad Hiiumaal 01.-03.08.2024 liikluskorraldus

Hei!

Minu tagasiside on siis järgmine:

1.	Puulaiukõrtsi kohvik -  asukoht massiliseks parkimiseks on väga kehv, 
väga pime kurv. Liiklusskeem, mis kirjale lisatud, on minu meelest ok, aga 
Marika ilmselt oskab riigimaantee kohta täpsemalt öelda. Kindlasti anda 
soovitus, et lisaks märkidele oleks keegi eraldi parkimisega tegelemas, sest 
märkidest tihti kinni ei taheta pidada ja siis on ikka ohutase üleval 
kurvis.
2.	Pihla Inspiratsioonitalu -  sinna peaks ära mahtuma parkijad küll, ei 
tohiks hullu olla, vaba maad on küllaga.
3.	Haldja kohvik -  parkimise mõttes raskes kohas ehk ringliiklusega 
ristmiku kõrval, sinna ei ole kuskile parkida. Mina soovitan Sõru sadama 
juurde parkida, seal on teeääres parklaid vast piisavalt. Natuke jalutada 
kohvikusse pole paha.  Oluline, et riigimaanteele ei lase suvaliselt 
parkida. Parkimist keelavad märgid ülesse.
4.	Seikluste laht ja Alexander -  Hausmas on parkimistingimused väga kitsad, 
juurdepääsu teele parkimine ei ole võimalik, peab kasutama murupinda 
Alexandri tagahoovis, kaardilt vaatasin, et sinna peaks mahtuma.
5.	Kohvik Ave Vita – ma selle pärast väga ei muretse. Tegemist on tänavaga 
ja sinna äärde mahub ühte äärde vajadusel parkima, Kärdlas peamiselt ikkagi 
jalgsi või jalgrattaga liigeldakse kohvikusse.

Küsin üle, kuidas on planeeritud Kärdla linna tänavatega? Kas märke 
paigaldatakse Kärdla linnas olevate kohvikute osas? Osadel on küll parklad 
kõrval olemas, kuid ristmike alasid ja mõlemalt poolt tänavaid täis parkida 
ei saa, et ikka liiklus toimima jääks.

Parimatega

Moonika Raudsepp

Kärdla politseijaoskonna juht

Sadama tn 26, 92411 Kärdla

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

tel: 1401; 7 1401; +372 5348 9608

From: Joanna Elisabeth Viik < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Monday, July 15, 2024 3:13 PM
To: Moonika Raudsepp < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Marika Koppel Transpordiamet < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Vs: Kodukohvikute päevad Hiiumaal 01.-03.08.2024 liikluskorraldus

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere!

Suurepärased uudised!

,,Jah’’ vastus tähendab parkimisvõimaluse olemasolu, enamjaolt hoovipealsed 
ja rohu- ning põllumaad. Mõned kohvikud on täpsustanud, et kuni 10 autot 
korraga ja mõnedel kõvasti rohkem. Väga hästi on kui jõuame kohvikutele, kes 
peaksid parkimise korraldust täpsustama või liiklusmärke tellima, sel 
nädalal tagasisidet anda.

 <mailto:[email-masked]> @Marika Koppel Transpordiamet – 
kas jõuate samuti sel nädalal asukohti vaadata ja kommentaare anda?

Lugupidamisega

Joanna Elisabeth Viik

Sihtasutus Hiiumaa Arenduskeskus

sihtkoha turunduse ja arenduse koordinaator

+372 5343 4544

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.hiiumaaarenduskeskus.ee/> www.hiiumaaarenduskeskus.ee

 <http://www.hiiumaa.ee/> www.hiiumaa.ee

Saatja: Moonika Raudsepp < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 15. juuli 2024 14:12
Adressaat: Joanna Elisabeth Viik < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Marika Koppel Transpordiamet < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Teema: RE: Kodukohvikute päevad Hiiumaal 01.-03.08.2024 liikluskorraldus

Tere!

Olen puhkuselt tagasi ja hakkasin tabelit vaatama. Küsin enne kommentaaride 
kirjutamist selle „parimine JAH“ tähendust?

Kas see tähendab parkla olemasolu ja kui jah, siis mitmele sõidukile mõeldes 
planeerite parkimist?

Murekohti ikka mõned juba paistavad tabelist!

Parimatega

Moonika Raudsepp

Kärdla politseijaoskonna juht

Sadama tn 26, 92411 Kärdla

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

tel: 1401; 7 1401; +372 5348 9608

From: Joanna Elisabeth Viik < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Monday, July 8, 2024 12:19 PM
To: Marika Koppel Transpordiamet < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Moonika Raudsepp < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Kodukohvikute päevad Hiiumaal 01.-03.08.2024 liikluskorraldus

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere, Marika ja Moonika!

Selleaastased  <https://hiiumaa.ee/kodukohvikutepaevad/> Kodukohvikute 
päevad Hiiumaal on lähenemas ja pöördun jällegi nii riigimaanteed kui 
ülejäänud piirkonda puudutavate asukohtadega. Palun tutvuge kirjale lisatud 
kohvikute andmetabeli ja lisatud kommentaaridega (tabelis). Lisasin eelmise 
aasta põhjal Meri ja Maa (Puulaiu kõrtsi kurv) liiklusskeemi, kas nemad 
peaksid sama lahenduse võtma? Kodukohvikud on informeeritud, et parkimisel 
liikluskorralduse muudatustega tegelemine on iga kohviku vastutus (skeemi 
tellimine, märkide üles panemine, mahavõtmine jm).

Jään ootama tagasisidet, millised lahendused sobivad ja millised kohvikud 
peaksid parkimise korraldust kaardi/selgituste abil täpsustama. Suurimad 
tänud teile juba ette!

Lugupidamisega

Joanna Elisabeth Viik

Sihtasutus Hiiumaa Arenduskeskus

sihtkoha turunduse ja arenduse koordinaator

+372 5343 4544

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.hiiumaaarenduskeskus.ee/> www.hiiumaaarenduskeskus.ee

 <http://www.hiiumaa.ee/> www.hiiumaa.ee